ZJAZD 90-LECIA

    Grelowska Barbara

    KONKURS Z ENERGETYKĄ W PRZYSZŁOŚĆ

       ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘTNYCH DO UDZIAŁU W KONKURSIE.                                                      
                      

     

    REGULAMIN  III  OGÓLNOPOLSKIEGO  KONKURSU

    „Z ENERGETYKĄ W PRZYSZŁOŚĆ”

     

    POSTANOWIENIA OGÓLNE

     

    1. Konkurs „Z energetyką w przyszłość” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (zwany dalej "konkursem") jest objęty mecenatem Biura Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, profesora Jerzego Buzka.

     

    1. Organizatorem konkursu jest Komitet Organizacyjny powołany zarządzeniem Dyrektora ZSO nr 15

    w Sosnowcu.

     

    1. Komitet Organizacyjny kieruje pracami związanymi z organizacją i przeprowadzeniem konkursu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami organizacji konkursów szkolnych obowiązującymi w ZSO

    nr 15 w Sosnowcu.
     

    1. Fundatorami nagród są:

    1) Przewodniczący Parlamentu Europejskiego, profesor Jerzy Buzek

    2) Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.


     

    1. Opieka naukowa:

    1) Instytut Fizyki im. Augusta Chełkowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

    2) Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
     

    1. Celem konkursu jest popularyzacja nauk ścisłych i technicznych i zachęcanie  młodzieży do studiowania na uniwersyteckich kierunkach ścisłych i  na politechnikach,  poprzez:

    1) poznanie różnych form pozyskiwania energii (czyste technologie węglowe, energetyka jądrowa, fuzja termojądrowa, odnawialne źródła  energii, gaz łupkowy),

    2) poznanie zagrożeń i pozytywnych stron energetyki konwencjonalnej i nowoczesnych technologii energetycznych,

    3) uświadomienie ścisłej korelacji nauk matematyczno-przyrodniczych.

     

    1. Konkurs ma charakter interdyscyplinarny. Organizator ma nadzieję, że w przygotowanie prac przez uczniów zaangażują się nauczyciele biologii, chemii, fizyki, geografii, informatyki, języka polskiego i plastyki.
       
    2. Szczegółowy harmonogram  konkursu i Karta Zgłoszeniowa są zamieszczone na stronie ZSO nr 15 - http://www.staszic.edu.pl odsyłacz „Z energetyką w przyszłość” w zakładce „Na Skróty” i stanowią integralną część Regulaminu Konkursu .

     

    ZASADY UCZESTNICTWA

     

    1. W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.
       
    2. Liczba uczestników konkursu nie jest ograniczona.
       
    3. Termin zgłoszenia do konkursu upływa 31 stycznia 2013 r. Zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie poprzez formularz zgłoszeniowy  na stronie ZSO nr 15 - http://www.staszic.edu.pl - odsyłacz „Z energetyką w przyszłość” w zakładce „Na Skróty” - REJESTRACJA.
       
    4. Konkurs ma charakter:

    1) indywidualny – plakat,

    2) drużynowy (drużyny dwuosobowe) – prezentacja.
     

    1. Konkurs polega na wykonaniu przez uczestników plakatu lub prezentacji multimedialnej (typu maturalnego) na jeden z następujących  tematów:

    1) nowoczesne technologie w energetyce konwencjonalnej,

    2) gaz łupkowy,

    3) energetyka jądrowa,

    4) fuzja termojądrowa,

    5) odnawialne źródła  energii.
     

    1. Uczestnik deklaruje rodzaj i temat pracy w Karcie Zgłoszeniowej.
       
    2. Plakaty i prezentacje muszą być przygotowane na określonym tle, odpowiednio:

    1) nowoczesne technologie w energetyce konwencjonalnej – pomarańczowe,

    2) gaz łupkowy - jasny fiolet,

    3) energetyka jądrowa – żółte,

    4) fuzja termojądrowa – niebieski,

    5) odnawialne źródła energii – jasnozielone.

    Niedostosowanie się do wymagań dotyczących tła dyskwalifikuje pracę.
     

    1. Plakaty należy wykonać w formacie B2, technikami tradycyjnymi lub przy zastosowaniu komputerowych programów graficznych. PROSZĘ NIE PODPISYWAĆ PRAC TYLKO SYGNOWAĆ GODŁEM (pseudonim obrany przez autora pracy) !
       
    2. Prezentacje multimedialne, typu maturalnego, nie powinny trwać wraz z wystąpieniem nie dłużej niż 15 minut. Należy je przygotować na płytach CD/DVD lub pamięciach USB. Preferowane formaty: *.exe, *.pdf, *.ppt, *.odp, *.avi. PREZENTACJI NIE PRZESYŁAMY DO ORGANIZATORA.

     

    1. Do organizatora należy dostarczyć ramowy plan wystąpienia do przygotowanej prezentacji ( plik tekstowy, maksymalnie 2 strony A4, czcionka 12 punktów w tym bibliografia). PROSZĘ NIE PODPISYWAĆ PLANU TYLKO SYGNOWAĆ GODŁEM (pseudonim obrany przez autora/autorów pracy)!
       
    2. Plakaty opatrzone godłem należy dostarczać osobiście lub pocztą na adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr15, 41-206 Sosnowiec, Plac Zillingera 1, tel.032 2913784, 032 2911659
      w nieprzekraczalnym terminie do 01 marca 2013 r. (decyduje data otrzymania prac przez Komitet). Dane uczestnika należy dołączyć do prac w zaklejonej kopercie opatrzonej tym samym godłem.

     

    1. Ramowy plan wystąpienia opatrzony godłem należy przesłać na przez formularz na stronie ZSO nr 15 - http://www.staszic.edu.pl - odsyłacz „Z energetyką w przyszłość” w zakładce „Na Skróty”
      w nieprzekraczalnym terminie do 22 lutego 2013 r. (decyduje data otrzymania poczty przez Komitet).

       
    2. Dane autora(ów) prezentacji, której dotyczy plan wystąpienia należy przesłać pocztą na adres:Zespół Szkół Ogólnokształcących nr15, 41-206 Sosnowiec, Plac Zillingera 1, tel.032 2913784, 032 2911659
      w zaklejonej kopercie opatrzonej tym samym godłem.

       

    I ETAP KONKURSU

     

    1. Do dnia 15 marca 2013 roku jury wyłoni:

    1) na podstawie analizy ramowych planów wystąpień, osiem drużyn, które zostaną zaproszone do przedstawienia swoich prezentacji w II etapie konkursu  - finalistów konkursu

    2) 15 najlepszych plakatów - finaliści, z których wybierze trzy najlepsze prace - laureaci.

     

    1. O liście finalistów i laureatów w kategorii plakat, dyrektorzy szkół i opiekunowie  zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną.

     

    1. Szkoły biorące udział w I etapie konkursu otrzymają Dyplomy Uczestnictwa.

     

    1. Zdjęcia plakaty będą opublikowane  na stronie ZSO nr 15 - http://www.staszic.edu.pl odsyłacz w zakładce „Na Skróty”.

     

     

     


    II ETAP KONKURSU

     

    1. II etap konkursu odbędzie się 22 marca 2013 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 15 w Sosnowcu, Plac Zillingera 1.

     

    1. Po przedstawieniu prezentacji przez autorów, jury wybierze trzy najlepsze prezentacje  - laureatów konkursu w kategorii prezentacja.
       
    2. Przebieg II etapu: 

    1) godz. 10:45                              losowanie kolejności przedstawiania prezentacji

    2) godz. 11:00 - 12:00                  uroczyste rozpoczęcie konkursu i wykład inauguracyjny

    3) godz. 12:00 - 14:00                  prezentacje

    4) godz. 14:00 - 14:30                  przerwa - poczęstunek, oglądanie wystawy plakatów

    5) godz. 14:30                              ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród
     

    1. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Organizatora.

     

    NAGRODY

     

    1. Laureaci konkursu:

    1) uczestnicy, którzy zajmą pierwsze miejsca w kategorii prezentacja i plakat wyjadą do Brukseli na zaproszenie Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, profesor Jerzego Buzka 

    2) uczestnicy, którzy zajmą miejsce drugie i trzecie otrzymają nagrody rzeczowe. 
     

    1. W przypadku, gdy skorzystanie z nagrody jest niemożliwe z przyczyny nie leżącej po stronie Organizatora Konkursu, prawo uczestnika do nagrody wygasa bez jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu i bez możliwości przekazania tego prawa osobom trzecim.

     

    1. Uczestnik zobowiązuje się powiadomić Organizatora Konkursu o niemożności skorzystania z nagrody w możliwie najwcześniejszym terminie.

     

    1. W przypadku rezygnacji uczestnika z nagrody, z jakiejkolwiek przyczyny, Organizator Konkursu  przyzna tę nagrodę kolejnemu uczestnikowi. Niniejsze postanowienie stanowi wyłączne uprawnienie Organizatora Konkursu i nie może stanowić podstawy jakiegokolwiek roszczenia ze strony uczestnika.

     

    POSTANOWIENIA KOŃCOWE
     

    1. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją Regulaminu Konkursu oraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych uczestnika dla celów organizacyjnych konkursu.
       
    2. Komitet Organizacyjny nie zwraca nadesłanych prac i zastrzega sobie prawo do ich wykorzystania w celach publikacji.
       
    3. Komitet Organizacyjny zastrzega sobie prawo do opublikowania zdjęć z przebiegu konkursu.
       
    4. Sponsorzy zastrzegają sobie prawo wykorzystywania prac konkursowych w celach promocyjnych.
       
    5. Uczestnicy mogą uzyskać dodatkowe informacje u przedstawicieli Organizatora Konkursu pod numerem telefonu 887-940-830 oraz 691-979-885.
       
    6. Organizator Konkursu nie odpowiada za jakiekolwiek skutki niedokładności, niekompletności lub nieprawidłowości danych i informacji podanych przez uczestnika w Karcie Zgłoszeniowej.

     

    Kontakt

    • II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. G. Morcinka w Rudzie Śląskiej
      ul. Jankowskiego 22
    • 32 242 01 25,

    Morcinek w obiektywie

    Mapa

    Kontakt ePUAP

    ePUAP: Elektroniczna skrzynka podawcza – ePUAP: (Identyfikator w ePUAP)
    IILOMorcinek